OPIS
Kawasaki Z 500 SE Model 2025 Kawasaki Tarnów Dobek Racing
Wszyscy patrzą tylko na ciebie, gdy jeździsz nowym Z500 ABS. Dzięki charakterystycznemu nadwoziu i potężnemu silnikowi o pojemności 451 cm3, ten agresywnie stylizowany streetfighter jest dla tych, którzy nie boją się być zauważeni.
Silnik
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika 451 cm³
Średnica x skok 70 x 58.6 mm
Stopień sprężania 11.3:1
Układ zaworów 8 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 32 mm x 2
Układ rozruchowy Elektryczny
Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Osiągi & Przeniesienie Napędu
Moc maksymalna 33.4 kW {45.4 KM} / 9,000 obr./min
Emisja C02 89 g/km
Maksymalny moment obrotowy 42.6 N•m {4.3 kgf•m} /
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 2.029 (69/34)
Przełożenie biegu 1 2.929 (41/14)
Przełożenie biegu 2 2.056 (37/18)
Przełożenie biegu 3 1.619 (34/21)
Przełożenie biegu 4 1.333 (32/24)
Przełożenie biegu 5 1.154 (30/26)
Przełożenie biegu 6 1.037 (28/27)
Przełożenie całkowite 3.071 (43/14)
Sprzęgło Mokre wielotarczowe
Hamulce & Zawieszenie
Hamulce, przednie Pojedyncza półpływająca tarcza 310 mm. Zacisk: dwutłoczkowy o zrównoważonym działaniu.
Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza 220 mm, zacisk: dwutłokowy.
Zawieszenie, przednie Widelec teleskopowy 41 mm
Zawieszenie, tylne Amortyzator typu Bottom-Link Uni-Trak z doładowaniem gazowym i regulacją napięcia wstępnego
Rama & Wymiary
Typ ramy Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad 92 mm
Skok zawieszenia, przednie 120 mm
Skok zawieszenia, tylne 130 mm
Opona, przednia 110/70R17M/C 54H
Opona, tylna 150/60R17M/C 66H
Dł x Szer x Wys 1,995 x 800 x 1,055 mm
Rozstaw osi 1,375 mm
Prześwit pod pojazdem 145 mm
Pojemność zbiornika paliwa 14 litrów
Wysokość siedzenia 785 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 167 kg
KLUCZOWE CECHY :
Lekkie i przewidywalne prowadzenie
Podwozie ma supersportową konstrukcję z krótkim rozstawem osi / długim ramieniem wahacza, którą uzupełnia zoptymalizowany układ jezdny, zapewniający lekkie, naturalne prowadzenie. Niska waga pojazdu również ułatwia prowadzenie i manewrowanie po zejściu z motocykla, na przykład podczas parkowania.
Wygląd motocykla Premium
Bez względu na to, pod jakim kątem patrzy się na Z500, jego przód z potrójnymi reflektorami i agresywne linie jasno pokazują, że jest to członek rodziny Z, o agresywnym wyglądzie Supernaked i doskonałej prezencji na ulicy.
Tarcza hamulcowa o dużej średnicy ø310 mm
Półpływająca przednia tarcza hamulcowa Z500 (taki sam rozmiar tarczy jak w Z1000) zapewnia pewną siłę hamowania. ABS zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy.
Lekkie, zwrotne podwozie
Łatwa obsługa jest kluczem - kompaktowe podwozie zostało zaprojektowane tak, aby było jak najbardziej przyjazne dla użytkownika. Wyjątkowo przewidywalne prowadzenie uzyskane dzięki podwoziu zaprojektowanemu z myślą o niskiej, scentralizowanej masie i dużej zwrotności zapewnia doskonałe wyczucie i wzbudza zaufanie szerokiego grona motocyklistów. Wygodne prowadzenie również ułatwia manewrowanie podczas parkowania.
Lekka rama kratownicowa
Model Z500 posiada ramę kratownicową. Zaawansowana analiza sztywności dynamicznej Kawasaki została wykorzystana, aby zapewnić optymalną sztywność przy niewielkiej masie. Silnik jest zamontowany na sztywno i używany jako element napięty. Konstrukcja ramy znacząco przyczynia się do obniżenia masy własnej motocykla.
Stabilny dostęp do podłoża
Siedzenie znajduje się na wysokości 785 mm, a smukła konstrukcja zarówno siedziska, jak i tylnej części silnika zapewnia kierowcy swobodny dostęp stóp do podłoża. Płaski kształt siedziska zapewnia wystarczającą ilość wyściółki w przedniej części i nie ogranicza wygodnego dostępu do podłoża, co pomaga kierowcy cieszyć się motocyklem z pełnym zaufaniem.
Mocny, przyjazny dla kierowcy silnik Parallel-Twin o pojemności 451 cm3
Duża moc silnika o pojemności 451 cm3 jest dostępna w całym zakresie obrotów, ułatwiając kierowcy korzystanie z niego bez względu na rodzaj jazdy, od niskiej mocy podczas przyspieszania na starcie w mieście po najwyższe obroty podczas jazdy po autostradzie. Silnik nowego Z500 jest w stanie sprostać każdemu zadaniu.
Sprzęgło antyhoppingowe Kawasaki zapewnia płynne wysprzęglanie ułatwiające jazdę w codziennych sytuacjach, a także redukuje przeskakiwanie i podskakiwanie tylnego koła, co przekłada się na lepszą jazdę sportową i większą pewność siebie.
Zegary z łącznością ze smartfonem
Zarówno panel wskaźników LCD w modelach standardowych, jak i wyświetlacz TFT w modelach SE oferują łączność ze smartfonem, umożliwiając motocyklistom nawiązanie połączenia z maszyną w celu korzystania z powiadomień na wyświetlaczu, dzienników jazdy i aplikacji społecznościowych.
Nowy silnik o większej pojemności
Nowy silnik o pojemności 451 cm3 zapewnia płynne i mocne przyspieszenie. Przyspieszenie jest żwawe dzięki dużej mocy w niskim i średnim zakresie obrotów, a gdy przepustnica pozostaje wciśnięta, wystarczającej mocy w wysokim zakresie obrotów, aby z łatwością osiągać wyższe prędkości. Dzięki dobrze wyważonej mocy wyjściowej i dużemu przyspieszeniu w całym zakresie obrotów, połączenie tego silnika z lekkim podwoziem sprawia, że maszyna dobrze nadaje się do wielu różnych sytuacji, w tym do codziennej jazdy.
Nowy model ma ostry, agresywny styl i czerpie garściami z wzornictwa innych motocykli z serii Z, aby stworzyć agresywny, zwinny i przeznaczony do jazdy po ulicach wygląd. Muskularne, atletyczne nadwozie odzwierciedla jego osiągi, tworząc jednocześnie płynną konstrukcję, która wydaje się unosić nad silnikiem. Podobnie jak w przypadku innych modeli z serii Z, elementy projektu sugomi (pochylona linia, nisko umieszczony przód i pochylony tył) nadają mu sylwetkę natychmiast rozpoznawalną jako Kawasaki Supernaked.
Najnowsze oblicze modelu Z
"Twarz" Z500 bazuje na nowo zaprojektowanym potrójnym reflektorze, otoczonym ostrą przednią osłoną, aby nadać mu agresywny wygląd.